I boken lanserer forfatterne et manifest for vår tids forretningsliv; en motgift mot enfoldig tenkning. De mener at det må tenkes nytt, og det du har lært tidligere må du glemme. Du skal ikke overlate til politikere og direktører å forstå og tolke drivkreftene bak morgendagens samfunn.
I karaokekapitalismens verden er dette valget: kopier de andre eller lag din egen framtid! Forfatterne ønsker å formidle at man ikke skal imitere, men være nyskapende. De hevder at managing for mankind betyr å bringe mening inn i markedet og personifisering av produktene. Boken lærer oss hvordan vi kan konkurrere på kompetanse, skape en kapitalisme med karakter og ha et godt liv samtidig som vi har et levebrød. Boken er en oppfølger til Funky business (2000). Har litteraturliste.
Karaokekapitalismen: I karaokekapitalismens verden er dette valget: kopier de andre eller lag din egen framtid! Forfatterne ønsker å formidle at man ikke skal imitere, men være nyskapende. De hevder at managing for mankind betyr å bringe mening inn i markedet og personifisering av produktene. Boken lærer oss hvordan vi kan konkurrere på kompetanse, skape en kapitalisme med karakter og ha et godt liv samtidig som vi har et levebrød. Har litteraturliste. Funky business: I boken lanserer forfatterne et manifest for vår tids forretningsliv; en motgift mot enfoldig tenkning. De mener at det må tenkes nytt, og det du har lært tidligere må du glemme. Du skal ikke overlate til politikere og direktører å forstå og tolke drivkreftene bak morgendagens samfunn.