Lukk
(0) produkter
Du har ingen varer i handlekurven.
Kategorier
    Filtre
    Preferanser
    Søk
    Forfatter: Espen Schaanning

    Til alle barns beste?

    261,-
    298,-
    Lagerstatus: Tilgjengelig på lager
    Format: Pocket
    ISBN/EAN: 9788230017791

    Klikk og hent i butikk

    Etter én time kan du hente varen i valgt butikk, og betale i kassen. Vi kontakter deg når varen er klar for henting i butikk.
    Butikker:

    SLIK BESTILLER DU

    1. 1. Sjekk at du har valgt riktig butikk fra menyen, legg inn din e-postadresse og trykk på "OK" knappen.
    2. 2. Du får en bekreftelse fra butikken på e-post i løpet av en time om varen er tilgjengelig for opphenting. Vent til du får meldingen før du reiser til butikken. Vi holder av varen for deg i 24 timer.
    3. 3. Du betaler i butikken.

    Takk for reservasjonen!

    I butikkens åpningstider får du tilbakemelding på e-post innen en time.

    Utenom butikkens åpningstider vil du få tilbakemelding på e-post senest en time etter at butikken har åpnet.

    Har du spørsmål om tjenesten kan du ta kontakt med vårt kundesenter.



    Hva er et godt liv for barn og unge? Kan skolen gi alle barn et slikt liv? Er skolen til alle barns beste? Kan den være det? Slik spørsmål stiller Espen Schaanning i denne boken. Han tar et oppgjør med de grunnleggende premissene for den rådende forståelsen av skolen og barnehagen hos politikere, skolebyråkrater og forskere, der «mer læring», «tilpasset opplæring» og «tidlig innsats» er de store løsenordene. Schaanning gjennomgår en omfattende litteratur og påpeker at man i dag i altfor liten grad reflekterer over og problematiserer hva slags liv barnehagen og skolen skal gi barna våre, og om det kunne være andre måter å tilbringe barne- og ungdomstiden på enn å arbeide med voksenpålagte skolefag. I særdeleshet tar han for seg hva slags tenkning som ligger til grunn for det sterke fokuset på matematikk i barnehage og skole. Espen Schaanning (f. 1955) er professor i idéhistorie ved IFIKK, Universitetet i Oslo. Han har særlig beskjeftiget seg med institusjonalisering av barn og voksne, og har utgitt en rekke bøker, blant annet Modernitetens oppløsning (19922000), Kommunikative maktstrategier (1993), Den onde vilje (19942002), Vitenskap som skapt viten (1997), Fortiden i våre hender (2000), Kampen om den forbryterske sjel (20022013), Makt og viten (2007), Menneskelaboratoriet. Botsfengslets historie (2007), Den tilsiktede smerten (2009), Lykkens politikk (2013) og Barneridderne. Baden-Powell og den norske speiderbevegelsen (2015).
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Kolofon
    Språk Bokmål
    ISBN 9788230017791
    Kategorier Idéhistorie
    Kategorier Skoler
    Sted Norge
    Skriv din egen anmeldelse
    • Kun registrerte brukere kan skrive vurderinger
    • Dårlig
    • Knall bra!
    Hva er et godt liv for barn og unge? Kan skolen gi alle barn et slikt liv? Er skolen til alle barns beste? Kan den være det? Slik spørsmål stiller Espen Schaanning i denne boken. Han tar et oppgjør med de grunnleggende premissene for den rådende forståelsen av skolen og barnehagen hos politikere, skolebyråkrater og forskere, der «mer læring», «tilpasset opplæring» og «tidlig innsats» er de store løsenordene. Schaanning gjennomgår en omfattende litteratur og påpeker at man i dag i altfor liten grad reflekterer over og problematiserer hva slags liv barnehagen og skolen skal gi barna våre, og om det kunne være andre måter å tilbringe barne- og ungdomstiden på enn å arbeide med voksenpålagte skolefag. I særdeleshet tar han for seg hva slags tenkning som ligger til grunn for det sterke fokuset på matematikk i barnehage og skole. Espen Schaanning (f. 1955) er professor i idéhistorie ved IFIKK, Universitetet i Oslo. Han har særlig beskjeftiget seg med institusjonalisering av barn og voksne, og har utgitt en rekke bøker, blant annet Modernitetens oppløsning (19922000), Kommunikative maktstrategier (1993), Den onde vilje (19942002), Vitenskap som skapt viten (1997), Fortiden i våre hender (2000), Kampen om den forbryterske sjel (20022013), Makt og viten (2007), Menneskelaboratoriet. Botsfengslets historie (2007), Den tilsiktede smerten (2009), Lykkens politikk (2013) og Barneridderne. Baden-Powell og den norske speiderbevegelsen (2015).
    Detaljer
    Utgivelsesår 2018
    Forlag Kolofon
    Språk Bokmål
    ISBN 9788230017791
    Kategorier Idéhistorie
    Kategorier Skoler
    Sted Norge